Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat, prin intermediul unui comunicat, că joi, 7 ianuarie, a desemnat câstigătorul lucrării privind proiectarea și execuția Drumului de Legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara – DN 69, care ar trebui să fie gata în doi ani.
Astfel, ofertantul desemnat câstigator este TODINI COSTRUZIONI GENERALI S.p.A., cu preţul de 189.571.920,62 Lei fără TVA.
Durata de execuție a contractului este de 24 luni, din care 6 luni perioadă de proiectare și 18 luni perioadă de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 84 de luni.
Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă în cel mai scurt timp, după îndeplinirea formalităților legale privind elaborarea si avizarea contractului.
Traseul drumului de legătură are o lungime de 10 km și începe cu circa 300 m înaintea intersecției existente dintre drumurile DJ 692 si E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier si se dezvolta pe directia Nord-Est spre Autostrada A1. Clasa tehnică drumului de legătură este II, iar viteza de proiectare este de 100 km/h”, se mai arată în comunicat.
Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara a anunțat, miercuri, că au fost începute și procedurile privind realizarea exproprierilor, pe o distanță de peste 10 kilometri, pe culoarul viitorului drum care va lega orașul Timișoara de autostrada A1, potrivit Mediafax.
Directorul CNAIR, Mariana Ioniță, este de părere că lucrările la Autostrada Ploieşti-Braşov nu vor începe mai devreme de trei ani de acum înainte, chiar dacă reprezintă o arteră importantă pentru fluidizarea traficului spre stațiunile montane.
Directorul CNAIR, Mariana Ioniță, a explicat la Digi24 faptul că oferta se află în prezent în analiză, scopul fiind încheierea unui contract „care să ne permită obţinerea unei documentaţii bune”.
De asemenea, acesta a anunțat că se vor realiza mai multe proiecte prin care se va fluidiza traficul pe DN1, printre ele numărându-se pasaje și pasarele noi, dar și posibilitatea introducerii unei benzi reversibile de circulație în zonele cele mai aglomerate.